GAME.seGAME.no

Left tabHandelsbetingelserRight tab

Gjøre et kjøp
Å handle på GAME.no er både lettere og raskere enn handle i en fysisk butikk. Du velger kun de varer du ønsker og legger dem i innkjøpskurven, går til kassen og taster inn navn, adresse og informasjon om ditt betalingskort. Deretter blir dine varer hurtig sendt direkte hjem til deg.

Prisene på GAME.no gjelder ikke i våre fysiske butikker.

Husk du må være fylt 18 år for at handle på GAME.no . Hvis du er under 18 år må du først ha tillatelse fra dine foreldre/verge.

Kortbetaling:
Vi aksepterer VISA og Mastercard (VISA og Mastercard debitkort kan dessverre ikke benyttes). Når du handler må du bruke ditt kortnummer, kortets utløpsdato og kontrollsifre (de siste 3 sifre på kortets bakside). Beløpet reserveres på din konto når du godkjenner transaksjonen, men vi trekker ikke pengene før dine varer sendes. Vi samarbeider med Teller AS, som er et Norges største kortselskaper. Du kan lese mere på www.teller.no. Alle kortinformasjoner sendes gjennom krypterede og sikre forbindelser.

Medlemskort/bonuskort:
Du kan dessverre ikke benytte ditt GAME Bonuskort når du handler på GAME.no.
I gjengjeld får du alle varer til en fordelaktig webpris og du betaler heller ikke noe for å få varene levert.

Gavekort:
Du kan dessverre ikke benytte gavekort utstedt i en fysisk GAME butikk.

Rabattkoder:
Hvis du har fått en rabattkode til bruk på GAME.no må du være oppmerksom på at disse er tidsbegrensede og at de ikke kan benyttes efter utløpsdatoen. GAME.no kan ikke holdes ansvarlig for feil i kodene eller feil i bestillingssystemet i forbindelse med bruken av rabattkoder.

Forhåndsbestillinger:
Selv om du har forhåndsbestilt en vare kan utgivelsesdatoen, leveringsdatoen og antallet av varer vi kan skaffe endres fra dag til dag. Det er noe som leverandøren av produktene bestemmer. Hvis vi kommer i den situasjon at vi ikke mottar like mange varer som er forhåndsbestilt vil ordrene ekspederes i den rekkefølge som de er bestilt. De resterende forhåndsbestillinger samt bestillinger der betalingen ikke blir godkjent blir slettet.
Selvom beløpet på din forhåndsbestilte vare er reserveret på din konto trekker vi ikke pengene før varen er sendt.
Kun en forhåndsbestilling pr. ordre.

Promotionvarer:
Promotionvarer som for eksempel t-skjorter, koder, vesker m.m, kan uten varsel bli avlyst eller erstattet av et annet produkt uten at GAME.no varsler dette på forhånd. Alle promotionvarer legges ved bestillinger så lenge lageret rekker hvis ikke annet er oppgitt. Det sendes kun 1 promotionvare per kund hvis ikke annet er opplyst. Størrelse på for eksempel t-skjorter, farver m.m. vil bli tilfeldig utdelt ut i fra de promotionvarer som GAME.no mottar fra leverandøren.

Forbehold:
GAME.no forbeholder seg retten til å slette ordrer uten varsel og uten å oppgi noen årsak.
Vær oppmerksom på at priser, tilbud og kampanjer kan variere mellom GAME.no og i GAMEs fysiske butikker.
Med forbehold for typografiske feil, endring av utgivelsesdato, prisendringer, tekniske problemer, endringer av spesfikasjoner, utsolgte varer, leveringssvikt og andre utenforstående endringer.
Forsendelsesomkostninger
Fraktkostnad på 29kr legges til på samtlige bestillinger.

Vi påtar oss hele risikoen og ansvaret for at forsendelsen når frem til deg og at den ikke er skadet. Hvis du ønsker å returnere en eller flere varer må du selv betale for frakten og det er ditt ansvar at forsendelsen når frem til oss og at den er forsvarligt innpakket.
Leveringsbetingelser
Fraktkostnad på 29kr legges til på samtlige bestillinger.

Hvis varerne er på lager og du bestiller på hverdager innen klokken 12.00 vil vi sende din bestilling til deg samme dag.

Vi sender varerne som A-post med Posten/Bring somnormalt leveres neste virkedag etter utsendelse.


OBS!
Ved større forsendelser som for eksempel Guitar Hero med gitar, maskiner samt diverse tilbehør, sendes disse som pakkepost med posten. Disse leveres normalt 1-3 virkedager etter utsendelse. Hvis din bestilling er sendt med pakkepost, sender vi deg en sms eller en e-mail med informasjon vedrørende dette.

Det ekspederes ingen bestillinger på lørdager, søn- og helligdager samt jul-nyttårsaften.

Vi påtar oss hele risikoen og ansvaret for at forsendelsen når frem til deg og at den ikke er skadet. Hvis du ønsker å returnere en eller flere varer må du selv betale for frakten og det er ditt ansvar at forsendelsen når frem til oss og at den er forsvarligt innpakket. Varer som er forsvunnet eller skadet under forsendelsen skal meddeles til GAME.no senest 14 dager etter varen er utsendt. GAME.no er ikke ansvarlig for at forsendelsen ikke når frem på grunn av feil oppgitte leveringsopplysninger i forbindelse med bestillingen.
Moms
Alle de oppgitte priser er inklusive moms.
Betalingssikkerhet
Vi aksepterer VISA og Mastercard (VISA og Mastercard debitkor kan dessverre ikke benyttes). Når du handler, mål du bruke dtit kortnummer, kortets utløpsdato og kontrollsifre (de siste 3 sifre på kortets bakside). Beløpet reserveres på din konto når du godkjenner transaksjonen, men vi trekker ikke pengene før dine varer sendes ut. Vi samarbeider med Teller AS, som er et Norges største kortselskaper. Du kan lese mere på www.teller.no. Alle kortinformasjoner sendes gjennom krypterede og sikre forbindelser.
Garanti
Alle varer du kjøper av GAME er dekket av både garanti og reklamasjonsrett. Reklamasjonsretten er lovfestet og følger alle produkter.

Lengden på reklamasjonsretten varierer i forhold til produkttypen. Produkter som er ment å vare vesentlig lenger enn 2 år har 5 års reklamasjonsrett.

Andre produkter har 2 års reklamasjonsrett. Om du er i tvil om reklamasjonsretten på ditt produkt, så kan du kontakte oss. Reklamasjonsretten gir deg rett til å få utbedret feil og mangler som skyldes produksjonsfeil eller en iboende svakhet i produktet.

Garanti skal tilføre noe utover reklamasjonsretten, det kan være at slitasjedeler dekkes eller andre feil som ikke er direkte knyttet til en produksjonsfeil. Garanti betingelser finner du informasjon om i bruksanvisningen og ofte også på produsentens hjemmesider.
Kundeservice

GAME.no
Game Stores Group Norway
Karl Johansgt. 3
0154 Oslo

E-mail: kundeservice@game.no

OBS! Vi kan ikke besvare spørsmål som dreier seg om våre fysiske butikker, sånn som kjøp, produkter og innbytte av spill/konsoller. Du finner en oversikt over butikker i toppmenyen.

Telefon: 22 41 00 50

Telefontid mandag - fredag mellem 09.00 - 12.00 og 13.00 - 15.00

Ha alltid ditt ordrenummer klart når du kontakter kundeservice per telefon og husk å oppgi ditt ordrenummer, hvis du sender oss en e-mail. Kundeservice kan kun besvare spørsmål om GAME.no.

Kundeservice holder stengt på lørdager, søn- og helligdager samt jul- og nyttårsaften.
Personlig informasjon
INFORMATION OM BEHANDLING AV PERSONDATA

Game Stores Group Sweden AB er ansvarlig for at behandlingen av personlige data på GAME.no skjer i henhold til Personopplysningsloven. Dine personlige opplysninger tastes inn av deg selv i forbindelse med bestilling av varer på GAME.no.
Opplysningene behandles fortroligt og benyttes utelukkende til administration av bestillinger og betaling av varer samt til internt bruk i forbindelse med markeds- og kundeanalyser, forretningsstatistik- og utvikling, statistik vedrørende sikkerhetshåndtering, økonomiske beregninger og revision.

Dine personlige opplysninger vil ikke bli abenyttet i markedsføringsøyemed, med mindre du ved inntastningen av personlig informasjon selv har innvilget i å få tilsendt nyheter, tilbud, m.m.

Ved betaling vil de opplysninger som er nødvendige for at gjennomføre kjøpet bli sendt til validering hos vår samarbeidspartner for betalingsformidling.

Du har ifølge personopplysningsloven rett til på ethvert tidspunkt å få innsikt i hvilke opplysninger GAME.no ligger inne med. En begjæring om agangt skal rettes til våre kundeservice.
Angrerett
Angrerett:

Som forbruker har du, i henhold til Angrerettloven, 14 dagers ubetinget angrerett når du handler i vår nettbutikk. Det betyr at dersom du angrer på et kjøp du har gjort hos oss, kan du returnere varen innen 14 dager etter at du mottok den og få salgssummen refundert. Varen som returneres må være i samme stand som da du mottok den. Dersom du angrer på en bestilling før varene er sendt fra oss, kan du avbestille dem ved å sende en e-post til kundeservise@game.no eller ringe oss på telefon 22 41 00 50.

Dersom du ønsker å heve kjøpet av varer du allerede har mottatt, må du sende dem tilbake til oss. Som vedlegg til forsendelsen du fikk lå et angrerettskjema som du i så fall må fylle ut og legge ved varene du returnerer til oss. På dette skjemaet finner du også adressen varene skal sendes til. Etter Angrerettlovens paragraf 15 skal returkostnadene bæres av forbrukeren. Så snart vi har mottatt og behandlet varene du har returnert, vil salgssummen bli tilbakeført til det kredittkortet du benyttet ved bestilling. Ved spørsmål knyttet til angreretten kan du kontakte oss på 22 41 00 50.

Reklamasjon/garanti:

Hvis du mot forventning har mottatt en defekt vare eller som senere oppstår en feil, som er dekket av reklamasjonsrettt/garanti må du hurtigst mulig kontakte kundeservice, som vil fortelle deg, hva du skal gjøre.
Hvis det er mulig kan du bytte/innlevere din defekte vare til reparasjon i en av våres fysiske butikker.

Prøv i første omgang at kontakte leverandøren/utgiveren, de har ofte en support, som kan hjelpe deg.

GAME.no tester alle returnerte varer. Hvis det viser seg, at defekten skyldes brukerfeil eller hvis det ikke kan konstateres feil på varen, koster det 100 kroner i ekspedisjonsgebyr + fraktomkostninger å få varen sendt tilbake til deg. GAME.no påtar seg ikke ansvar for skader som oppstår i forbindelse med en defekt vare.

Betingelser for retur:

Det er VIKTIGT, at du alltid kontakter kundeservice INNEN du returnerer en vare til oss. Hvis en vare returneres uberettiget, sender vi den i retur til deg mot forskuddsbetaling av porto til forsendelsen.

Uansett om du returnerer en vare fordi du har angret eller fordi den er defekt, må du alltid vedlegge den faktura/kvittering som fulgte med varekjøpet. Hvis du ikke vedlegger faktuaraen, vil din forsendelse bli avvist og vi kan dessverre ikke hjelpe deg.

Benytt om mulig den forsendelsesemballasje som du mottok varen i. Du skal returnere varen senest 10 dager etter du har kontaktet kundeservice. Du må selv betale for frakten og det er ditt ansvar at forsendelsen når frem til oss og at den er forsvarlig innpakket.

Varen skal sendes direkte til GAME.no. Vi henter ikke leveringer som sendes til annet leveringsted enn GAME.no.

Angreretten gjelder ikke firmaer og virksomheter.

Klager over disse betingelser avgjøres av de lovmessige instanser.

Force Majeure:

GAME.no fritas for ansvar og forpliktelser i henhold til ovenstående i forbindelse med krig, naturkatastrofer, streiker, uroligheter, terror, myndighetenes beslutninger, leverandørsvikt, fordyrende omstendigheter og andre uforutsette hendelser.
Remittance Terms Returnummer: _____________________